112 ΑΑΔΕ Αγγελόπουλος Αγροτικά Αδέσποτα Αθήνα Αθλητικά Αιγίνιο Αιμοδοσία Ακρίβεια Ακτινίδιο Αλβανία Άλπεις ΑμεΑ Αμερική Ανατιμήσεις Ανδρουλάκης Ανέστης Μανώλας Ανήλικοι Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης Αποζημίωση Αποκαλύψεις Απόστολος Τζόβας Απόψεις Άρθρα Αρμενία Αρχαίο Θέατρο Δίου Αρχέλαος ΑΣΕΠ Αστική Σχολή Κατερίνης Αστυνομικό δελτίο Άτρακτος Αυτοκτονία Βαγγέλης Γερολιόλιος Βαλκάνια Βελόπουλος Βέροια Βία Βιασμός Βίντεο Βιταμίνη Βόλος Βότανα Βουλή Γ.Ν. Κατερίνης Γαλλία ΓΑΣ Αρχέλαος Κατερίνης Γενοκτονία Γερμανία Γιάννης Μάζης Γιάννης Ντούμος Γιώργος Γιώργος Πιπερόπουλος Γυναίκα Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Δ.Π.Ε. Πιερίας Δ.ΥΠ.Α ΔΕΗ Δελτίο Τύπου ΔΕΥΑΚ Δήμος Πρότυπο Δημόσιο Δημοτικές εκλογές Δημοτικό Ωδείο Διασκέδαση Διασωστική ομάδα Διατροφή Διαφθορά Διάφορα Διεύθυνση Δασών Πιερίας Δικαιοσύνη Δικαιώματα Δίον Δίον-Ολυμπος ΔΟΕ ΔΥΠΑ Ε.Ε.Σ. Κατερίνης Ε.Ε.Σταυρός Ε.Π.Μ. Έγκλημα ΕΕ Εθελοντές Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας Εθνικά Εθνική Αντίσταση ΕΚΑΒ Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκκλησία Εκλογές ΕΛ.ΑΣ. ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ελαιόλαδο Ελατοχώρι ΕΛΓΑ Ελλάδα Ελληνοτουρκικά ΕΜΥ Ενέργεια Ενοίκια Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας Ενωση Ποντίων Κατερίνης Ένωση Ποντίων Πιερίας Εξαφάνιση ΕΟΔΥ ΕΟΕ ΕΟΠΥΥ ΕΟΣ Κατερίνης ΕΟΤ ΕΟΦ Επίδομα θέρμανσης Επικαιρότητα Επιλ Επιλογές Επιμελητήριο Πιερίας Επιστήμη Εργασία ΕΣΚ ΕΣΠΑ Εστία Πιερίδων Μουσών Εσωτερική ασφάλεια Εύα Καιλή Ευρωκοινοβούλιο Ευρώπη Ευχές ΕΦΕΤ ΈΦΕΤ ΕΦΚΑ Ζήσης Ζάνας Ημικρανία ΗΠΑ Ηράκλειο Θέατρο Θεραπεία Θεσσαλία Θεσσαλονίκη Θεωρίες σωνομοσίας Θρόμβωση Ι.Μ.Κίτρους Ιερά Μητρόπολη Κίτρους Ιστορία Κ.Ο.Κ Καιρός Καλλιθέα ΚΑΠΗ Καπνικός σταθμός Καρίτσα Καρκίνος Καταγγελίες Κατασκήνωση Κατάσχεση Καταφύγια Κατερίνη ΚΕΔΕ ΚΕΠ ΚΗΦΗ Κίνα Κινηματογράφος ΚΚΕ Κλοπή Κοζάνη Κοινωνία Κολινδρός Κομισιόν Κονταριώτισσα Κορινός Κόσμος Κρήτη Κτηματολόγιο Κύπρος Κώστας Κουκοδήμος Λεπτοκαρυά Λιτόχωρο Μακρόν Μακρύγιαλλος Μανώλης Κοττάκης Μαρούσι Μεθώνη Μελισσοκομία ΜέΡΑ25 Μέριμνα Παιδιού Μέση Ανατολή Μεταλλαγμένα τρόφιμα Μετάλλια Μητσοτάκης ΜΜΕ Μουσική Μύκονος Ν.Ο.Κατερίνης Ν.Πόροι ΝΔ ΝΟΚΑΤ Νοσηλευτές ΟΑΕΔ ΟΕΕ Οικονομία Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ΟΚΑΝΑ Ολυμπιακή Ακτή Ολύμπιοι Κατερίνης Ολυμπος Ομορφιά ΟΠΠΑΠ Ορνιθολογία ΟΡΦΕΟ Οτι Να 'Ναι Ουγγαρία Ουκρανία Π.Ε.Πιερίας Π.Κ.Μ Παιδεία Παιδί Παραλία Παραπολιτικά Πάρκο ΠΑΣΟΚ Πάσχα Πάτρα Πεδίο Βολής Περιβάλλον Περίεργα Περικλής Χατζηγιάννης Πετρέλαιο Πέτρος Κιάφας Πήλιο Πηνειός Πιερία Πιέρια Πιερίδες Μούσες Πλαταμώνας Πλειστηριασμός Πλημμύρες Ποδηλατοδρομία Πολάκης Πολιτική Πολιτισμός ΠΟΤΑΠ ΠΟΥ Πρόληψη Προορισμοί Πρόσκληση Προσλήψεις Πρόστιμο Πύδνα-Κολινδρός ΡΑΕ Ράχη Ρεπορτάζ Ρόδος Ρουμανία Ρωσία Σάββας Χιονίδης Σάκης Γκούνας Σβορώνος Σερβία ΣΟΝΕ Σοφία Μαυρίδου Σπύρος Κουλκουδίνας ΣΥ.ΡΙΖ.Α Συγχαρητήρια Σύλλογος Καρκινοπαθών Πιερίας Συναυλία Σύνέδριο Συνταγές Συντάξεις Τ.ΟΜ.Υ Ταγίπ Ερντογάν ΤΑΙΠΕΔ Ταξίδι Τέμπη Τεχνητή Νοημοσύνη Τεχνιτή νοημοσύνη Τεχνολογία Τοπικά Τοπική Αυτοδιοίκηση Τουρισμός Τουρκία Τροφές Τρόφιμα Τσίπρας Υγεία ΥΠΑΑΤ Υπέρταση Φεστιβάλ Φόροι Φώντας Μπαραλιάκος Χαλκιδική Χιμάρα Χιονοδρομικό κέντρο Ελατοχωρίου Χορωδία Χρηματιστήριο Χρήστος Γκουγκουρέλας Ψυχαγωγία Ψυχολογία Ωδικά πτηνά Camping Erasmus Home Latest Life Style Media Nammos NASA Poutin Survivor Texas Tips Trump Zelensky

Φουντώνει η μάχη στο ράφι – Πόσα κερδίζουν τα σούπερ μάρκετ και πόσα οι βιομηχανίες


Στελέχη λένε ότι τα χειρότερα σε ότι αφορά τις αυξήσεις των τιμών για τα οικιακά είδη μάλλον έχουν περάσει


Μετά την απότομη και ραγδαία αύξηση των τιμών των τελευταίων δεκαετιών σε είδη καθημερινής κατανάλωσης, από το ψωμί μέχρι το χαρτί τουαλέτας, οι αγοραστές αρχίζουν να καταλαβαίνουν τη διαφορά στην τσέπη τους.
Την ίδια ώρα, οι όγκοι πωλήσεων σε αρκετούς από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συσκευασμένων αγαθών στον κόσμο έχουν αποδειχθεί απροσδόκητα ανθεκτικοί, βοηθώντας τους να αντισταθμίσουν την ιστορική άνοδο των τιμών των εμπορευμάτων και να ενισχύσουν την κερδοφορία.

Πρόσφατα, εκθέσεις έδειξαν ότι τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν το περασμένο τρίμηνο σε εταιρείες όπως η Kimberly-Clark, η οποία κατέχει επωνυμίες όπως η Kleenex και η Huggies, η εταιρεία παραγωγής προϊόντων καθαρισμού Clorox και η Procter & Gamble, ο μεγαλύτερος όμιλος οικιακών ειδών στον κόσμο.

Αντίσταση


Αλλά καθώς προσπαθούν να επαναφέρουν τα περιθώρια κέρδους στα προ πανδημίας επίπεδα, οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών συναντούν αντίσταση.

Ορισμένες ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες συνήθως λειτουργούν με μικρότερα περιθώρια κέρδους, είναι ολοένα και πιο απρόθυμες να αποδεχθούν τις απαιτήσεις τους ως προς τις τιμές, σύμφωνα με πηγές που επικαλούνται οι Financial Times.

Μέχρι πρόσφατα, οι προμηθευτές μπορούσαν να «μετακυλήσουν τις αυξήσεις των τιμών επειδή τα έσοδα το δικαιολογούσαν», δήλωσε ο Ken Harris, σύμβουλος στην Cadent Consulting. Οι έμποροι λιανικής «ανέφεραν ότι ήταν αρκετά νόμιμο».

Ήταν τόσο μεγάλες οι αυξήσεις στο κόστος των εμπορευμάτων, της ενέργειας και των μεταφορών που προέκυψαν από την πανδημία και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που «όσο και αν δεν τους άρεσε [τους λιανοπωλητές], ήταν δύσκολο να αντιταχθούν», είπε ο Will Hayllar, συνεργάτης στους συμβούλους στρατηγικής OC&C.

Από την αρχή του τρέχοντος έτους, ωστόσο, οι έμποροι λιανικής «αντέδρασαν και είπαν «όχι άλλο», σύμφωνα με τον Harris. Οι καταναλωτές «άρχιζαν επίσης να λένε ότι οι αυξήσεις των τιμών δεν πλέον δικαιολογημένες».

Ο Ken Murphy, διευθύνων σύμβουλος της Tesco, δήλωσε πρόσφατα ότι ενώ ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής του Ηνωμένου Βασιλείου αναγνώριζε ότι οι προμηθευτές του αντιμετώπιζαν αυξανόμενα κόστη, δεν φοβόταν να έχει «άμεσες συνομιλίες» μαζί τους για την εξασφάλιση καλύτερων όρων. Η εταιρεία τροφίμων Kraft Heinz το περασμένο καλοκαίρι διέκοψε τις προμήθειες ορισμένων προϊόντων στην Tesco σε μια διαφωνία για την τιμολόγηση που έκτοτε έχει επιλυθεί.

Μείωση λειτουργικών κερδών

Από την πλευρά του, ο Simon Roberts, διευθύνων σύμβουλος της ανταγωνιστικής Sainsbury's, επέμεινε ότι ήταν «απόλυτα αποφασισμένος να πολεμήσει τον πληθωρισμό για τους πελάτες». Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους του ομίλου μειώθηκαν από 3,4% σε 2,99% πέρυσι, καθώς προσπάθησε να μετριάσει το αυξανόμενο κόστος.

Πιέζοντας για ευνοϊκότερους όρους, οι έμποροι λιανικής μπορούν να επισημάνουν απότομη μείωση εσόδων. Οι τιμές των φυτικών ελαίων έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ. Το πολυαιθυλένιο, που χρησιμοποιείται ευρέως στις συσκευασίες, μειώνεται περίπου κατά το ένα τρίτο, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης εμπορευμάτων ICIS. Ως αποτέλεσμα, είπε ο Hayllar, «φτάσαμε σε ένα σημείο όπου οι διαπραγματεύσεις μεταξύ εμπόρων λιανικής και προμηθευτών θα είναι ολοένα και πιο δύσκολες».

Ο Steve Voskuil, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας σοκολάτας Hershey, είπε πρόσφατα σε αναλυτές ότι οι τιμές του κακάο και της ζάχαρης «κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση». Οι τιμές της ζάχαρης αυξήθηκαν κατά 23%τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ.

«Τα εμπορεύματα είναι λίγο ανάμεικτα», επεσήμανε ο Jeff Carr, οικονομικός διευθυντής της Reckitt Benckiser, αν και πρόσθεσε ότι ο συνολικός πληθωρισμός για τον κατασκευαστή της κρέμας δέρματος Clearasil στο Ηνωμένο Βασίλειο και του καθαριστικού Cillit Bang ήταν «πολύ πιο διαχειρίσιμος» φέτος.

Οι όμιλοι καταναλωτικών αγαθών έχουν επίσης στραφεί στην εξοικονόμηση αποδοτικότητας για να στηρίξουν τα περιθώρια κέρδους, αν και η συνεισφορά τους στα κέρδη είναι μικρή σε σύγκριση με τις αυξήσεις τιμών που προχώρησαν ορισμένες εταιρείες. Οι αυξήσεις των τιμών κατά 10% κατά μέσο όρο τους πρώτους τρεις μήνες του έτους αύξησαν τα μεικτά περιθώρια κέρδους της P&G, που κατασκευάζει ξυραφάκια Gillette και σαμπουάν Head & Shoulders, κατά περισσότερο από το διπλάσιο συγκριτικά με τις πρωτοβουλίες για εξοικονόμηση κόστους.

Στενότερα περιθώρια κέρδους

Τα στελέχη του κλάδου έχουν παραμερίσει την ιδέα ότι έχουν εκμεταλλευτεί τον πληθωρισμό για να αυξήσουν τα κέρδη. Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένης της P&G, εξακολουθούν να λειτουργούν με στενότερα περιθώρια κέρδους από ό,τι πριν από την πανδημία.

Οι αυξήσεις των τιμών της Clorox, τις οποίες η διευθύνουσα σύμβουλος Linda Rendle είπε ότι ήταν «δικαιολογημένες ως προς το κόστος», συνέβαλαν στην αύξηση του μεικτού περιθωρίου της το πρώτο τρίμηνο στο 41,8% από 35,9% ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν ακόμα χαμηλότερο από το 43,4% που πέτυχε το 2019.

Δεδομένων των επίμονων πιέσεων στο κόστος, δεν έγιναν όλες οι εταιρείες του κλάδου πιο κερδοφόρες το περασμένο τρίμηνο. Το μεικτό περιθώριο κέρδους της Colgate-Palmolive μειώθηκε από 58,5% πριν από ένα χρόνο σε 56,9%, αν και ο οικονομικός διευθυντής Stanley Sutula προέβλεψε ότι θα βελτιωθεί τους επόμενους μήνες.

Ακόμη και αν τέτοια στοιχεία υποδηλώνουν ότι ο πληθωρισμός δεν έχει ωφελήσει τέτοιες εταιρείες, τα στελέχη των σούπερ μάρκετ ανησυχούν όχι μόνο για το ότι οι αγοραστές αδυνατούν όλο και περισσότερο να αντιμετωπίσουν τις ολοένα υψηλότερες τιμές στο ταμείο, αλλά ότι οι λιανοπωλητές είναι αυτοί που θεωρούνται υπεύθυνοι.

Μια έρευνα νωρίτερα φέτος από την dunnhumby, διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές των ΗΠΑ πίστευαν ότι τα καθαρά περιθώρια κέρδους των λιανοπωλητών ήταν 14 φορές υψηλότερα από ό,τι στην πραγματικότητα.

Μέχρι στιγμής, ανέφεραν στελέχη, η αντίσταση στις αυξήσεις των τιμών ήταν πιο έντονη από τους αγοραστές και τους λιανοπωλητές στην Ευρώπη παρά στις ΗΠΑ. Τα οικονομικά των νοικοκυριών υφίστανται μεγαλύτερη πίεση στην Ευρώπη. Οι όγκοι πωλήσεων το περασμένο τρίμηνο στη Unilever, τη βρετανική εταιρεία παραγωγής σαπουνιού Dove και παγωτού Ben & Jerry, μειώθηκαν κατά 3% στην Ευρώπη, αλλά αυξήθηκαν κατά 0,6% στην Αμερική, παρά τις παρόμοιες αυξήσεις τιμών και στις δύο περιοχές.

Μεταστροφή στα PL

Ο Graeme Pitkethly, οικονομικός διευθυντής, υπογράμμισε ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές βρίσκονταν «υπό πίεση» και ότι υπήρξε κάποια «μεταστροφή» σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ωστόσο, και στις ΗΠΑ υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο απρόθυμοι να συνεχίσουν να πληρώνουν για όλο και πιο ακριβά είδη πρώτης ανάγκης για το σπίτι καθώς η οικονομία χωλαίνει.

«Βλέπουμε ακόμα μερικές αρκετά επιθετικές αυξήσεις τιμών[στις ΗΠΑ], αλλά αυτό μάλλον φτάνει στο τέλος του», δήλωσε ο σύμβουλος λιανικής Jan Rogers Kniffen. «Η ζήτηση των καταναλωτών αρχίζει τώρα να επιβραδύνεται».

Αλλά καθώς οι λιανοπωλητές σκληραίνουν τη στάση τους – και αρκετά κόστη εισροών αρχίζουν να μειώνονται – τα περισσότερα στελέχη είπαν ότι οι χειρότερες πιέσεις τιμών για τους αγοραστές έχουν πιθανώς περάσει. «Το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων καταγράφηκε πέρυσι», δήλωσε ο Nicandro Durante, διευθύνων σύμβουλος της Reckitt. «Δεν βλέπω πολλές αυξήσεις τιμών στο μέλλον».


Πηγή: OT.GR

Δημοσίευση σχολίου

►Το pieriaolympos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook][disqus]

Author Name

Pieria Olympos

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.