112 ΑΑΔΕ Αγγελόπουλος Αγροτικά Αδέσποτα Αθήνα Αθλητικά Αιγίνιο Αιμοδοσία Ακρίβεια Ακτινίδιο Αλβανία Άλπεις ΑμεΑ Αμερική Ανατιμήσεις Ανδρουλάκης Ανέστης Μανώλας Ανήλικοι Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης Αποζημίωση Αποκαλύψεις Απόστολος Τζόβας Απόψεις Άρθρα Αρμενία Αρχαίο Θέατρο Δίου Αρχέλαος ΑΣΕΠ Αστική Σχολή Κατερίνης Αστυνομικό δελτίο Άτρακτος Αυτοκτονία Βαγγέλης Γερολιόλιος Βαλκάνια Βελόπουλος Βέροια Βία Βιασμός Βίντεο Βιταμίνη Βόλος Βότανα Βουλή Γ.Ν. Κατερίνης Γαλλία ΓΑΣ Αρχέλαος Κατερίνης Γενοκτονία Γερμανία Γιάννης Μάζης Γιάννης Ντούμος Γιώργος Γιώργος Πιπερόπουλος Γυναίκα Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Δ.Π.Ε. Πιερίας Δ.ΥΠ.Α ΔΕΗ Δελτίο Τύπου ΔΕΥΑΚ Δήμος Πρότυπο Δημόσιο Δημοτικές εκλογές Δημοτικό Ωδείο Διασκέδαση Διασωστική ομάδα Διατροφή Διαφθορά Διάφορα Διεύθυνση Δασών Πιερίας Δικαιοσύνη Δικαιώματα Δίον Δίον-Ολυμπος ΔΟΕ ΔΥΠΑ Ε.Ε.Σ. Κατερίνης Ε.Ε.Σταυρός Ε.Π.Μ. Έγκλημα ΕΕ Εθελοντές Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας Εθνικά Εθνική Αντίσταση ΕΚΑΒ Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκκλησία Εκλογές ΕΛ.ΑΣ. ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ελαιόλαδο Ελατοχώρι ΕΛΓΑ Ελλάδα Ελληνοτουρκικά ΕΜΥ Ενέργεια Ενοίκια Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας Ενωση Ποντίων Κατερίνης Ένωση Ποντίων Πιερίας Εξαφάνιση ΕΟΔΥ ΕΟΕ ΕΟΠΥΥ ΕΟΣ Κατερίνης ΕΟΤ ΕΟΦ Επίδομα θέρμανσης Επικαιρότητα Επιλ Επιλογές Επιμελητήριο Πιερίας Επιστήμη Εργασία ΕΣΚ ΕΣΠΑ Εστία Πιερίδων Μουσών Εσωτερική ασφάλεια Εύα Καιλή Ευρωκοινοβούλιο Ευρώπη Ευχές ΕΦΕΤ ΈΦΕΤ ΕΦΚΑ Ζήσης Ζάνας Ημικρανία ΗΠΑ Ηράκλειο Θέατρο Θεραπεία Θεσσαλία Θεσσαλονίκη Θεωρίες σωνομοσίας Θρόμβωση Ι.Μ.Κίτρους Ιερά Μητρόπολη Κίτρους Ιστορία Κ.Ο.Κ Καιρός Καλλιθέα ΚΑΠΗ Καπνικός σταθμός Καρίτσα Καρκίνος Καταγγελίες Κατασκήνωση Κατάσχεση Καταφύγια Κατερίνη ΚΕΔΕ ΚΕΠ ΚΗΦΗ Κίνα Κινηματογράφος ΚΚΕ Κλοπή Κοζάνη Κοινωνία Κολινδρός Κομισιόν Κονταριώτισσα Κορινός Κόσμος Κρήτη Κτηματολόγιο Κύπρος Κώστας Κουκοδήμος Λεπτοκαρυά Λιτόχωρο Μακρόν Μακρύγιαλλος Μανώλης Κοττάκης Μαρούσι Μεθώνη Μελισσοκομία ΜέΡΑ25 Μέριμνα Παιδιού Μέση Ανατολή Μεταλλαγμένα τρόφιμα Μετάλλια Μητσοτάκης ΜΜΕ Μουσική Μύκονος Ν.Ο.Κατερίνης Ν.Πόροι ΝΔ ΝΟΚΑΤ Νοσηλευτές ΟΑΕΔ ΟΕΕ Οικονομία Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ΟΚΑΝΑ Ολυμπιακή Ακτή Ολύμπιοι Κατερίνης Ολυμπος Ομορφιά ΟΠΠΑΠ Ορνιθολογία ΟΡΦΕΟ Οτι Να 'Ναι Ουγγαρία Ουκρανία Π.Ε.Πιερίας Π.Κ.Μ Παιδεία Παιδί Παραλία Παραπολιτικά Πάρκο ΠΑΣΟΚ Πάσχα Πάτρα Πεδίο Βολής Περιβάλλον Περίεργα Περικλής Χατζηγιάννης Πετρέλαιο Πέτρος Κιάφας Πήλιο Πηνειός Πιερία Πιέρια Πιερίδες Μούσες Πλαταμώνας Πλειστηριασμός Πλημμύρες Ποδηλατοδρομία Πολάκης Πολιτική Πολιτισμός ΠΟΤΑΠ ΠΟΥ Πρόληψη Προορισμοί Πρόσκληση Προσλήψεις Πρόστιμο Πύδνα-Κολινδρός ΡΑΕ Ράχη Ρεπορτάζ Ρόδος Ρουμανία Ρωσία Σάββας Χιονίδης Σάκης Γκούνας Σβορώνος Σερβία ΣΟΝΕ Σοφία Μαυρίδου Σπύρος Κουλκουδίνας ΣΥ.ΡΙΖ.Α Συγχαρητήρια Σύλλογος Καρκινοπαθών Πιερίας Συναυλία Σύνέδριο Συνταγές Συντάξεις Τ.ΟΜ.Υ Ταγίπ Ερντογάν ΤΑΙΠΕΔ Ταξίδι Τέμπη Τεχνητή Νοημοσύνη Τεχνιτή νοημοσύνη Τεχνολογία Τοπικά Τοπική Αυτοδιοίκηση Τουρισμός Τουρκία Τροφές Τρόφιμα Τσίπρας Υγεία ΥΠΑΑΤ Υπέρταση Φεστιβάλ Φόροι Φώντας Μπαραλιάκος Χαλκιδική Χιμάρα Χιονοδρομικό κέντρο Ελατοχωρίου Χορωδία Χρηματιστήριο Χρήστος Γκουγκουρέλας Ψυχαγωγία Ψυχολογία Ωδικά πτηνά Camping Erasmus Home Latest Life Style Media Nammos NASA Poutin Survivor Texas Tips Trump Zelensky

H Σουηδία επιστρέφει στο χαρτί, το στυλό και το μελανοδοχείο. Τέρμα τα tablet στα θρανία (Εικόνες)

 


Η Σουηδία αποφάσισε να αλλάξει πορεία. Πιο συγκεκριμένα, να την αντιστρέψει. Τουλάχιστον όσον αφορά το σχολείο, όπου από φέτος τα παιδιά θα βρίσκουν χαρτί, στυλό και μελανοδοχείο στα θρανία και όχι πια τα συνηθισμένα  tablet.

Βy The Wrong Man

Αυτή η αναμφισβήτητα αντίθετη απόφαση ελήφθη υπό το φως της έρευνας που έδειξε ότι τα παιδιά που εκπαιδεύονται στο σχολείο μόνο με τεχνικά βοηθήματα παρουσιάζουν σημαντικά μαθησιακά προβλήματα. Και έτσι η Σουηδία αποφάσισε να επιστρέψει στο παραδοσιακό στυλό και χαρτί. Αυτό επιβεβαιώνει τη θέση ότι δεν είναι όλα όσα έρχονται μετά καλύτερα από αυτά που προηγήθηκαν. Και σε πολλές περιπτώσεις ισχύουν τα λόγια του Giuseppe Verdi> «η επιστροφή στα παλιά θα είναι πρόοδος». Το ρεπορτάζ από την ιταλική Il Μessaggero και το apnews.com.

Το σχολείο, το στυλό και το χαρτί επιστρέφουν στη Σουηδία: η επανάσταση στις τάξεις. «Επιβλαβής τεχνολογία, φθίνουσα μάθηση».
Απόφαση της κυβέρνησης: Απαγόρευση χρήσης ψηφιακών συσκευών στους παιδικούς σταθμούς

Τα σουηδόπουλα που επέστρεψαν στο σχολείο αντιμετώπισαν μια έκπληξη: αντί για tablet και ψηφιακές συσκευές που είχαν εισαχθεί τα προηγούμενα χρόνια με την πεποίθηση ότι βελτίωσαν τη μάθηση, βρήκαν χάρτινα βιβλία, σημειωματάρια, φύλλα και στυλό που χρησιμοποιούσαν οι γονείς τους.

Η νέα υπουργός Παιδείας, Carlotta “Lotta” Edholm, στην εξουσία για 11 μήνες στον κεντροδεξιό συνασπισμό, αποφάσισε να επιστρέψει στα παλιά συστήματα διδασκαλίας, αντιστρέφοντας μια τάση που είχε ήδη φέρει τα tablet στις τάξεις των νηπιαγωγείων. «Οι Σουηδοί μαθητές χρειάζονται περισσότερα σχολικά βιβλία και λιγότερους υπολογιστές», ανακοίνωσε η Edholm (photo) τον Μάρτιο.

Τα αποτελέσματα μιας διεθνούς έρευνας που επαναλαμβάνεται κάθε πέντε χρόνια και η οποία μετρά την ικανότητα ανάγνωσης μαθητών μεταξύ εννέα και δέκα ετών έπεισαν την κυβέρνηση να επαναφέρει πιο ήσυχους χρόνους ανάγνωσης στα σχολεία, με κείμενα να γράφτηκαν στο χέρι με όμορφη καλλιγραφία και έρευνα σε βιβλία και όχι πλέον στο διαδίκτυο.

Η έρευνα, με την ονομασία Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS), τόνισε ήδη το 2021 ότι τα παιδιά της Σουηδίας που φοιτούσαν στην τέταρτη δημοτικού πέτυχαν κατά μέσο όρο 544 πόντους, μια τιμή που είναι μειωμένη σε σύγκριση με 555 το 2016.

Η έρευνα Pirls εξετάζει τους μαθητές καθώς μεταβαίνουν από «εκμάθηση ανάγνωσης» έως «διαβάζοντας για μάθηση» και μετρά αποτελεσματικά την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν την ανάγνωση για να μάθουν νέες έννοιες.

Η παρακμή έχει αποδοθεί από αρκετούς ειδικούς στην υπερβολική χρήση ψηφιακών εργαλείων που αφήνουν όλο και λιγότερο χρόνο για προβληματισμό και στην ανάγκη αφομοίωσης της γνώσης με τη βραδύτητα που απαιτεί αυτή η νοητική διαδικασία.
Παρά την μείωση της αναγνωστικής ικανότητας των Σουηδών μαθητών εξακολουθεί να τους κρατά σε εξαιρετική θέση στον κόσμο, στην έβδομη θέση δίπλα στην Ταϊβάν, πίσω από τη Σιγκαπούρη, που οδηγεί στην παγκόσμια κατάταξη με 587 βαθμούς, το Χονγκ Κονγκ, τη Ρωσική Ομοσπονδία, την Αγγλία, τη Φινλανδία και την Πολωνία. Η Ιταλία (537) είναι λίγο πιο πίσω, αλλά προηγείται της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αυστρίας και της Πορτογαλίας.

Η Edholm είπε ότι ήθελε να βάλει τέλος σε όλες τις μορφές ψηφιακής διδασκαλίας για παιδιά κάτω των έξι ετών, ώστε να μην διακυβεύεται η ικανότητά τους να μαθαίνουν: τα tablet στα νηπιαγωγεία, κατά τη γνώμη του, έχουν οδηγήσει σε απότομη πτώση των βασικών δεξιοτήτων, ακόμη και στη πλευρά των εκπαιδευτικών που συχνά εμπιστεύονται κυρίως στους υπολογιστές τον διδακτικό ρόλο που θα έπρεπε να επιτελούν.

Προφανώς δεν άρεσε σε όλους η απόφαση της κυβέρνησης και υπάρχει φόβος ότι τα παιδιά θα βρουν ένα βαρετό και παλιομοδίτικο περιβάλλον στο σχολείο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα του γύρω κόσμου, που είναι πιο δυναμικό και διασκεδαστικό. Θεωρήθηκε επίσης ότι η μείωση της ικανότητας ανάγνωσης οφειλόταν στον Covid ή στον ερχομό πολλών παιδιών μεταναστών που δεν μιλούν ακόμη καλά σουηδικά, αλλά η Lotta Edholm απάντησε στην κριτική επικαλούμενη έρευνα του Karolinska Institutet, ενός από τα σημαντικότερα πανεπιστήμια του ιατρική στον κόσμο, αυτή που επιλέγει κάθε χρόνο τον νικητή του βραβείου Nobel: «Υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι τα ψηφιακά εργαλεία συμβιβάζουν αντί να βελτιώνουν τη μάθηση των μαθητών. Πιστεύουμε ότι η εστίαση θα πρέπει να επιστρέψει στην απόκτηση γνώσης μέσω έντυπων εγχειριδίων και τεχνογνωσίας των δασκάλων, αντί της απόκτησης γνώσης κυρίως από ελεύθερα διαθέσιμες ψηφιακές πηγές που δεν ελέγχονται για την ακρίβεια».

Την ίδια ανησυχία εξέφρασε πρόσφατα η UNESCO, η οποία τον Αύγουστο δημοσίευσε έκθεση στην οποία έκανε «επείγουσα έκκληση για την κατάλληλη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση». Ενώ όλες οι χώρες θα πρέπει να επιταχύνουν τις συνδέσεις με το Διαδίκτυο στα σχολεία, η έκθεση αναφέρει ότι οι ψηφιακές συσκευές δεν πρέπει ποτέ να αντικαταστήσουν την ποιοτική εκπαίδευση που καθοδηγείται από τους δασκάλους.

Ως εκ τούτου η Eldhom προχωρά: ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη οι κυβερνήσεις διαθέτουν πόρους για να έχουν περισσότερους υπολογιστές στα σχολεία, η σουηδική αποφάσισε να ξοδεύει 500 εκατομμύρια κορώνες (που αντιστοιχούν σε 42 εκατομμύρια ευρώ) ετησίως για να φέρει τα βιβλία πίσω στις τάξεις για να καταλάβουμε τι γράφουν και τι διαβάζουμε.

 


kourdistoportocali.com

Δημοσίευση σχολίου

►Το pieriaolympos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook][disqus]

Author Name

Pieria Olympos

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.