PIERIA-OLYMPOS  -  Καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα τής Πιερίας.

Καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα τής Πιερίας.





Το www.pieriaolympos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.

Στροφή στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω ακρίβειας


Το μερίδιό τους αυξήθηκε έως και κατά 6,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι.


Αυξημένο ακόμη και κατά 6,6 ποσοστιαίες μονάδες είναι το μερίδιο αγοράς σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε σύγκριση με πέρυσι, ενδεικτικό της στροφής ολοένα και περισσότερων καταναλωτών στις φθηνότερες επιλογές από το σούπερ μάρκετ. Ακόμη και σε κατηγορίες στις οποίες πριν από ένα χρόνο το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν κοντά στο 10% και σίγουρα κάτω από 15%, πλέον πλησιάζει το 20%. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γάλα, οι κατεψυγμένες ζύμες, το κατεψυγμένο κοτόπουλο, με τα μερίδια αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να κυμαίνονται στα επίπεδα πλέον του 18%-19%, χωρίς μάλιστα να υπάρχει –μέχρι στιγμής τουλάχιστον– κάποια ένδειξη συρρίκνωσης αυτών των μεριδίων.



Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», σε 20 βασικές κατηγορίες ειδών σούπερ μάρκετ (σ.σ. δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία πωλήσεων της εκπτωτικής αλυσίδας Lidl) το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει αυξηθεί σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν από 2,7 (χαρτί υγείας) μέχρι 6,6 ποσοστιαίες μονάδες (συσκευασμένο κατεψυγμένο κρέας). Το γεγονός, δε, ότι στο χαρτί υγείας η αύξηση του μεριδίου είναι συγκριτικά μικρή «κρύβει» το γεγονός ότι πρόκειται για την κατηγορία εκείνη με το υψηλότερο μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον φθάνει το 73,1% από 70,4% το 2022.

Οσο για το συσκευασμένο κατεψυγμένο κρέας, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας πλησιάζει πλέον το 36%, από 29,3% που ήταν ένα χρόνο πριν. Σε μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες, το λευκό γάλα, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας έχει φθάσει πλέον το 18,1%, αυξημένο κατά 4,1 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι. Πάνω από 20% είναι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κατηγορίες όπως το ελαιόλαδο (21,7%, από 16,2% πέρυσι), οι πάνες ακράτειας (22,3%, από 18% πέρυσι), το αλεύρι (20,2%, από 16,5% πέρυσι), ενώ ενδεικτικά πάνω από 30% είναι το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στις κατηγορίες των οσπρίων (46,1%), του συσκευασμένου κατεψυγμένου κρέατος (35,9%), της κρέμας γάλακτος (30,8%), του ρυζιού (39,1%) κ.ά.

Οι ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο στράφηκαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας την περασμένη χρονιά και συνεχίζουν και φέτος. Κι αυτό διότι αν και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφηκαν μεγαλύτερες –ποσοστιαία– ανατιμήσεις σε σύγκριση με αυτές στα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα, τα πρώτα παραμένουν σημαντικά φθηνότερα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, στο γάλα, μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες προϊόντων που τα νοικοκυριά αγοράζουν πολύ συχνά, η μέση τιμή για το ιδιωτικής ετικέτας είναι 1,10 ευρώ, ενώ για το επώνυμο 1,72 ευρώ/λίτρο, «ψαλίδα» δηλαδή 62 λεπτών ή 36,2%. Ακόμη και δύο φορές την εβδομάδα να αγοράζει γάλα ένα νοικοκυριό, εάν επιλέγει το ιδιωτικής ετικέτας έχει εξοικονομήσει 60 ευρώ σε ένα χρόνο.

Στο ελαιόλαδο καταγράφεται διαφορά στην τιμή της τάξης περίπου των 3 ευρώ, στο συσκευασμένο ψωμί 51 λεπτά ή 31,6%, στα αλλαντικά επίσης 51 λεπτά ή 20,3%, στις κατεψυγμένες ζύμες 72 λεπτά ή 24,9%, ενώ πλέον ένα μπουκάλι χλωρίνη κοστίζει κατά μέσον όρο 0,96 ευρώ εάν είναι ιδιωτικής ετικέτας, με την τιμή της επώνυμης να φθάνει το 1,95 ευρώ. Κατά 43% φθηνότερο είναι ένα κιλό αλεύρι, με το ιδιωτικής ετικέτας να έχει μέση τιμή 0,86 ευρώ και το επώνυμο 1,50 ευρώ.

Αν και παράγοντες της αγοράς στην Ελλάδα εκτιμούν ότι η αύξηση των μεριδίων της ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα είναι συγκυριακό και πρόσκαιρο φαινόμενο, υπάρχουν ενδείξεις ότι πλέον, σε αντίθεση με άλλες περιόδους, η αγορά αυτών των προϊόντων αποτελεί μια πιο μόνιμη καταναλωτική συνήθεια. Η βελτίωση του περιεχομένου και των συσκευασιών, η ύπαρξη κωδικών ιδιωτικής ετικέτας σχεδόν σε κάθε κατηγορία, η διαφοροποίησή τους σε πολύ φθηνά αλλά και premium προϊόντα, αλλά και το γεγονός ότι οι νεότερες ηλικίες και δη η γενιά Z (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1996-2010) τα προτιμά είναι στοιχεία που δείχνουν ότι η κατάσταση αυτή τη φορά είναι αρκετά διαφορετική.

in.gr

Δημοσίευση σχολίου

►Το pieriaolympos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook]
Το https://www.pieriaolympos.gr χωρίς να εγγυάται και συνεπώς να ευθύνεται, καταβάλλει τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, ώστε οι πληροφορίες και το σύνολο του περιεχομένου να διέπονται από τη μέγιστη ακρίβεια, σαφήνεια, χρονική εγγύτητα, πληρότητα, ορθότητα και διαθεσιμότητα. Σε καμία περίπτωση, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της αμέλειας, δεν προκύπτει ευθύνη της ιστοσελίδας για οιαδήποτε ζημία τυχόν προκληθεί στον επισκέπτη / χρήστη εξ αφορμής αυτής της χρήσης του δικτυακού μας τόπου.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget