112 ΑΑΔΕ Αγγελόπουλος Αγροτικά Αδέσποτα Αθήνα Αθλητικά Αιγίνιο Αιμοδοσία Ακρίβεια Ακτινίδιο Αλβανία Άλπεις ΑμεΑ Αμερική Ανατιμήσεις Ανδρουλάκης Ανέστης Μανώλας Ανήλικοι Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης Αποζημίωση Αποκαλύψεις Απόστολος Τζόβας Απόψεις Άρθρα Αρμενία Αρχαίο Θέατρο Δίου Αρχέλαος ΑΣΕΠ Αστική Σχολή Κατερίνης Αστυνομικό δελτίο Άτρακτος Αυτοκτονία Βαγγέλης Γερολιόλιος Βαλκάνια Βελόπουλος Βέροια Βία Βιασμός Βίντεο Βιταμίνη Βόλος Βότανα Βουλή Γ.Ν. Κατερίνης Γαλλία ΓΑΣ Αρχέλαος Κατερίνης Γενοκτονία Γερμανία Γιάννης Μάζης Γιάννης Ντούμος Γιώργος Γιώργος Πιπερόπουλος Γυναίκα Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Δ.Π.Ε. Πιερίας Δ.ΥΠ.Α ΔΕΗ Δελτίο Τύπου ΔΕΥΑΚ Δήμος Πρότυπο Δημόσιο Δημοτικές εκλογές Δημοτικό Ωδείο Διασκέδαση Διασωστική ομάδα Διατροφή Διαφθορά Διάφορα Διεύθυνση Δασών Πιερίας Δικαιοσύνη Δικαιώματα Δίον Δίον-Ολυμπος ΔΟΕ ΔΥΠΑ Ε.Ε.Σ. Κατερίνης Ε.Ε.Σταυρός Ε.Π.Μ. Έγκλημα ΕΕ Εθελοντές Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας Εθνικά Εθνική Αντίσταση ΕΚΑΒ Εκδηλώσεις Εκθέσεις Εκκλησία Εκλογές ΕΛ.ΑΣ. ΕΛ.ΣΤΑΤ. Ελαιόλαδο Ελατοχώρι ΕΛΓΑ Ελλάδα Ελληνοτουρκικά ΕΜΥ Ενέργεια Ενοίκια Ένωση Ξενοδόχων Πιερίας Ενωση Ποντίων Κατερίνης Ένωση Ποντίων Πιερίας Εξαφάνιση ΕΟΔΥ ΕΟΕ ΕΟΠΥΥ ΕΟΣ Κατερίνης ΕΟΤ ΕΟΦ Επίδομα θέρμανσης Επικαιρότητα Επιλ Επιλογές Επιμελητήριο Πιερίας Επιστήμη Εργασία ΕΣΚ ΕΣΠΑ Εστία Πιερίδων Μουσών Εσωτερική ασφάλεια Εύα Καιλή Ευρωκοινοβούλιο Ευρώπη Ευχές ΕΦΕΤ ΈΦΕΤ ΕΦΚΑ Ζήσης Ζάνας Ημικρανία ΗΠΑ Ηράκλειο Θέατρο Θεραπεία Θεσσαλία Θεσσαλονίκη Θεωρίες σωνομοσίας Θρόμβωση Ι.Μ.Κίτρους Ιερά Μητρόπολη Κίτρους Ιστορία Κ.Ο.Κ Καιρός Καλλιθέα ΚΑΠΗ Καπνικός σταθμός Καρίτσα Καρκίνος Καταγγελίες Κατασκήνωση Κατάσχεση Καταφύγια Κατερίνη ΚΕΔΕ ΚΕΠ ΚΗΦΗ Κίνα Κινηματογράφος ΚΚΕ Κλοπή Κοζάνη Κοινωνία Κολινδρός Κομισιόν Κονταριώτισσα Κορινός Κόσμος Κρήτη Κτηματολόγιο Κύπρος Κώστας Κουκοδήμος Λεπτοκαρυά Λιτόχωρο Μακρόν Μακρύγιαλλος Μανώλης Κοττάκης Μαρούσι Μεθώνη Μελισσοκομία ΜέΡΑ25 Μέριμνα Παιδιού Μέση Ανατολή Μεταλλαγμένα τρόφιμα Μετάλλια Μητσοτάκης ΜΜΕ Μουσική Μύκονος Ν.Ο.Κατερίνης Ν.Πόροι ΝΔ ΝΟΚΑΤ Νοσηλευτές ΟΑΕΔ ΟΕΕ Οικονομία Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος ΟΚΑΝΑ Ολυμπιακή Ακτή Ολύμπιοι Κατερίνης Ολυμπος Ομορφιά ΟΠΠΑΠ Ορνιθολογία ΟΡΦΕΟ Οτι Να 'Ναι Ουγγαρία Ουκρανία Π.Ε.Πιερίας Π.Κ.Μ Παιδεία Παιδί Παραλία Παραπολιτικά Πάρκο ΠΑΣΟΚ Πάσχα Πάτρα Πεδίο Βολής Περιβάλλον Περίεργα Περικλής Χατζηγιάννης Πετρέλαιο Πέτρος Κιάφας Πήλιο Πηνειός Πιερία Πιέρια Πιερίδες Μούσες Πλαταμώνας Πλειστηριασμός Πλημμύρες Ποδηλατοδρομία Πολάκης Πολιτική Πολιτισμός ΠΟΤΑΠ ΠΟΥ Πρόληψη Προορισμοί Πρόσκληση Προσλήψεις Πρόστιμο Πύδνα-Κολινδρός ΡΑΕ Ράχη Ρεπορτάζ Ρόδος Ρουμανία Ρωσία Σάββας Χιονίδης Σάκης Γκούνας Σβορώνος Σερβία ΣΟΝΕ Σοφία Μαυρίδου Σπύρος Κουλκουδίνας ΣΥ.ΡΙΖ.Α Συγχαρητήρια Σύλλογος Καρκινοπαθών Πιερίας Συναυλία Σύνέδριο Συνταγές Συντάξεις Τ.ΟΜ.Υ Ταγίπ Ερντογάν ΤΑΙΠΕΔ Ταξίδι Τέμπη Τεχνητή Νοημοσύνη Τεχνιτή νοημοσύνη Τεχνολογία Τοπικά Τοπική Αυτοδιοίκηση Τουρισμός Τουρκία Τροφές Τρόφιμα Τσίπρας Υγεία ΥΠΑΑΤ Υπέρταση Φεστιβάλ Φόροι Φώντας Μπαραλιάκος Χαλκιδική Χιμάρα Χιονοδρομικό κέντρο Ελατοχωρίου Χορωδία Χρηματιστήριο Χρήστος Γκουγκουρέλας Ψυχαγωγία Ψυχολογία Ωδικά πτηνά Camping Erasmus Home Latest Life Style Media Nammos NASA Poutin Survivor Texas Tips Trump Zelensky

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Τα τρία εγκληματικά λάθη του σταθμάρχη


Για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας κατηγορείται μεταξύ άλλων ο Βασίλης Σαμαράς - H ολέθρια αλληλουχία και η ειδοποίηση που αγνόησε 17 λεπτά πριν την τραγωδία

Την προσωπική ευθύνη για το ολέθριο σφάλμα του, τους λανθασμένους χειρισμούς που έκανε το βράδυ της Τρίτης, οι οποίοι οδήγησαν στην φρικτή τραγωδία με τους 57 νεκρούς ανέλαβε ενώπιον του εισαγγελέα ο  Λάρισας. Έστω και «στα πλαίσια που του αναλογεί» όπως ανέφερε σε τηλεοπτικές δηλώσεις του ο συνήγορος του κατηγορούμενου, ο 60χρονος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς παραδέχεται την κρίσιμη συμβολή του στην πολύνεκρη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα .

Ο σταθμάρχης κλήθηκε να παρουσιαστεί στον αρμόδιο εισαγγελέα Λάρισας, όπου και απαγγέλθηκε εις βάρος του σειρά κατηγοριών, για σοβαρά αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα. Μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του σταθμάρχη, αναμένεται η παραπομπή της υπόθεσης στην Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας και η ανάθεσή της σε εφέτη ειδικό ανακριτή. Ο δε σταθμάρχης τελεί υπό προσωρινή κράτηση.

Συγκεκριμένα, εις βάρος του σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά, ασκήθηκε κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας. Το μεσημέρι της Πέμπτης 2 Μαρτίου, ο σταθμάρχης παρέμεινε επί 10 λεπτά ενώπιον του εισαγγελέα και μετά από την απαγγελία των κατηγοριών έλαβε προθεσμία να απολογηθεί στον ανακριτή το ερχόμενο Σάββατο. Έως τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Σημειώνεται ότι η αρχική αντίδραση του σταθμάρχη ήταν η άρνηση, καθώς αποπειράθηκε να αποσείσει την ευθύνη από τον εαυτό του. Υποστήριξε ότι το δυστύχημα ήταν απόρροια λάθους του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας των τρένων. Ο σταθμάρχης είπε, μάλιστα, ότι συνειδητοποίησε τι είχε κάνει ο ίδιος όταν πληροφορήθηκε ότι υπήρξε σύγκρουση αμαξοστοιχιών. Σε δεύτερη φάση, ενώ αποκαλύφθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν οι εντολές που έδωσε, ο σταθμάρχης ομολόγησε το μοιραίο λάθος του, το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα». Επί της ουσίας, ο Βασίλης Σαμαράς παραδέχτηκε ότι τροχιοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή.

Κατά την προκαταρκτική έρευνα γύρω από το τραγικό συμβάν, οι εισαγγελικές αρχές σκοπεύουν να αναλύσουν, πέραν των ευθυνών του κατεξοχήν υπευθύνου, δηλαδή του σταθμάρχη, τις ενέργειες και τις παραλείψεις τρίτων, οι οποίοι συνδέονται με τη λειτουργία και το χειρισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά στον σταθμάρχη, τα σφάλματα που του καταλογίζονται είναι κατ’ ουσίαν μία αλληλουχία κινήσεων και αποφάσεων. Διότι, όπως εξήγησε σε τηλεοπτική σύνδεση ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ο σταθμάρχης στη Λάρισα παρακολουθούσε αμέτοχος την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας -προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» προς Θεσσαλονίκη- επί 5,5 χλμ.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο κ. Τερεζάκης, μετά από τις οδηγίες που έδωσε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 (εντολές που αποκάλυψε το protothema.gr), ο σταθμάρχης φαίνεται πως αμέλησε να συμβουλευτεί τον πίνακα ελέγχου με τις απαραίτητες ενδείξεις και, άρα, δεν αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε στη διάθεσή του, προκειμένου να σταματήσει εγκαίρως τους συρμούς.

Συγκεκριμένα, ο κ. Τερεζάκης τόνισε πως «ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Πριν και μετά το σταθμό, σε κάποια απόσταση, υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή των 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό, είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή».

Επιπλέον, ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΤΕ επισήμανε ότι «αν ο σταθμάρχης έβλεπε τον πίνακα ελέγχου στη διάρκεια του διαστήματος που χρειάστηκε το τρένο για να διανύσει 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει ότι η επιβατηγή αμαξοστοιχία πέρασε στην αντίθετη διαδρομή». Αυτό ήταν το δεύτερο, εξαιρετικά σοβαρό σφάλμα του σταθμάρχη, μετά από την αρχική απόφαση να γυρίσει το κλειδί, ανακατευθύνοντας το τρένο, το οποίο τέθηκε κατευθείαν σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης.

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star την Πέμπτη 2 Μαρτίου, αποκαλύφθηκε ότι ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρισκόταν στην ίδια γραμμή αλλά με αντίστροφη κατεύθυνση. Γεγονός που παρείχε στο σταθμάρχη το περιθώριο να ακινητοποιήσει τα τρένα και να ματαιώσει την επερχόμενη τραγωδία, την τελευταία στιγμή.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο σταθμάρχης όμως δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και παρέμεινε πεπεισμένος ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 κανονικά, στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Το ρεπορτάζ του Star αναφέρει πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς».

Σε μια παράπλευρη διάσταση της υπόθεσης, ο ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας ισχυρίστηκε σε δημόσια παρέμβασή του ότι «υπάρχουν ενδείξεις πως ο σταθμάρχης είχε τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη θέση με παρέμβαση πολιτικού. Η πληροφορία είναι άτυπη και με βάση το απόρρητο του δικηγόρου, αν δεν είμαι εντελώς βέβαιος, δεν επιθυμώ να καταστρέψω την πολιτική καριέρα του εν λόγω προσώπου».


Πηγή: protothema.gr

Δημοσίευση σχολίου

►Το pieriaolympos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

[blogger][facebook][disqus]

Author Name

Pieria Olympos

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.