Πώς και πότε θα μπουν ξανά στις ράγες τα τρένα – Οι όροι των εργαζομένων, η στάση των Ιταλών και οι συμβάσεις 717, 635
Με περιορισμένα δρομολόγια, χαμηλότερες ταχύτητες, λιγότερους συρμούς και στάσεις και υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες ανά βάρδια σε κάθε σταθμό, θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσουν τα επιβατικά δρομολόγια ως το τέλος του μήνα αποτελεί η εύρεση κοινού τόπου με τους εργαζόμενους, που ευλόγως ζητούν αυξημένες διασφαλίσεις για να ανέβουν και πάλι στα τρένα.
Όταν η ΕΡΓΟΣΕ προειδοποιούσε για το «σημείο μηδέν»
Η καθοριστική συνάντηση των σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο εδώ και μία εβδομάδα για τις Υποδομές και Μεταφορές, κ. Γιώργο Γεραπετρίτη, θα γίνει τελικά σήμερα το απόγευμα, παρότι αρχικώς είχε προγραμματιστεί για την Παρασκευή. Από αυτή θα εξαρτηθεί πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα ξεκινήσει, έστω μουδιασμένα, αυτή η μεταβατική φάση, όπως τη χαρακτήρισε εχθές ο κ. Γεραπετρίτης κατά τη διάρκεια της άνω των δύο ωρών συνέντευξης τύπου που έδωσε.
Το δίκτυο στο σημείο του δυστυχήματος δεν παρουσίασε βλάβες, ενώ μένει να επανασυνδεθεί η ηλεκτροκίνηση, γεγονός που πρακτικά δεν εμποδίζει την κίνηση αφού αυτή μπορεί να γίνει με μηχανές ντίζελ. Σε άμεση προτεραιότητα βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσπάθεια επαναλειτουργίας του Προαστιακού της Αθήνας και των εμπορευματικών τρένων σε όλο τον άξονα, που έτσι κι αλλιώς είναι εξαιρετικά περιορισμένα.
Η ολοκλήρωση των έργων και το μεσοδιάστημα
Όπως εξήγησε ο υπουργός, πρόθεση όλων των εμπλεκομένων μερών είναι η ταχεία όσο το δυνατόν επανέναρξη των δρομολογίων με τους αναγκαίους όρους ασφαλείας, διότι εάν το τρένο μείνει για μήνες εκτός λειτουργίας τότε ουσιαστικά καταργείται. Αναφέρθηκε και στον κίνδυνο βανδαλισμών και κλοπών που θα απαξιώσουν έτι περεταίρω τον σιδηρόδρομο.
Εξάλλου, η μαφία του χαλκού ήταν και πριν 12-13 χρόνια ένας από τους λόγους που τα συστήματα που είχαν τοποθετηθεί πήραν την κάτω βόλτα και τελικά δεν ανέκαμψαν ποτέ. Σε αυτό το πεδίο, αναμένεται να έρθει νομοσχέδιο στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα που θα αυστηροποιεί το πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Δημοσίευση σχολίου
►Το pieriaolympos.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.